Changeset - 5d9637cb796c
[Not reviewed]
translation
0 2 0
Silverwing - 5 years ago 2019-08-23 18:56:57

items.lua - some items translated
2 files changed with 110 insertions and 37 deletions:
items.lua
108
35
0 comments (0 inline, 0 general)
items.lua
Show inline comments
 
@@ -51,7 +51,52 @@ trans_items = {
 
        ['item_book_dlg.dictionary_v'] = [[V:^Ven -- тепло^Vil — покрывало, завеса^Vee -- движение^Vji -- разум^Vta -- неприязнь^Vtre -- отрицание^Vlae -- разделение^Vna -- низ^Viv -- острота]];
 
        ['item_book_dlg.dictionary_y'] = [[Y:^Yir — трава, водоросль^Ynd -- средний^Yhe -- Разграничитель -- ставится после необязательных признаков^Ysl -- время]];
 
        ['item_book_dlg.dictionary_z'] = [[Z:^Za -- язык^Zy -- вопрос^Zee -- расстояние^Yz -- храм]];
 
    };
 
 
        ['Spear'] = 'Копье';
 
        ['item_spear.dsc'] = [[{Копье Фаэтларра} аккуратно прислонено к стене]];
 
        ['item_spear.tak'] = [[Фаэтларр забирает копье. ]];
 
        ['item_spear.inv'] = [[Копье, добытое Фаэтларром в честном бою. ]];
 
        ["You shouldn't do that. "] = "Не стоит этого делать. ";
 
 
        ['Colt'] = 'Кольт';
 
        ['shots'] = 'зарядов';
 
        ['item_cold.dsc'] = [[На столе лежит {револьвер}. ]];
 
        ['item_cold.tak'] = [[Вы забираете револьвер. ]];
 
 
        ["This won't help you underwater. "] = "Под водой это вам не поможет. ";
 
        ["You've run out of bullets. You need to reload. "] = "Патроны кончились, нужно перезарядиться";
 
 
        ['You shoot at'] = [[Вы стреляете в]];
 
        ['You thrust'] = [[Вы атакуете]];
 
 
        ['item_colt.inv_full'] = [[Ваш револьвер. Надежное оружие в хорошем состоянии. Оно еще не раз спасет вашу жизнь. У вас также есть небольшой запас патронов к нему. ]];
 
        ['item_colt.inv_reload'] = [[Вы перезаряжаете ваш револьвер и оружие снова готово к бою. ]];
 
 
        ['Gun (unloaded)'] = 'Ружье (разряжено)';
 
        ['Gun (loaded)'] = 'Ружье (заряжено)';
 
 
        ['The gun is not loaded. '] = 'Ружье не заряжено. ';
 
 
        ['item_harpoon.dsc'] = [[К стене прислонено {гарпунное ружье}. ]];
 
        ['item_harpoon.tak'] = "Вы забираете ружье. ";
 
 
        ['item_harpoon.inv_full'] = [[Пневматическое ружье с Левиафана. Стреляет гарпунами. Также у вас есть несколько запасных гарпунов с собой. ]];
 
        ['item_harpoon.inv_reload'] = [[Вы заряжаете ружье]];
 
 
        ['Lamp'] = 'Лампа';
 
        ['item_lamp.dsc'] = "На столе стоит {керосиновая лампа}. ";
 
        ['item_lamp.tak'] = "Вы забираете лампу с собой. ";
 
        ['item_lamp.inv_no_lamp'] = "Здесь не стоит зажигать лампу. ";
 
        ['item_lamp.inv_light'] = "Вы зажигаете лампу. ";
 
        ['item_lamp.inv_dark'] = "Вы гасите свет. ";
 
 
        ['Tool box'] = 'Ящик с инструментами';
 
        ['item_toolbox.dsc_leviathan'] = [[На полу стоит {ящик с инструментами}. ]];
 
        ['item_toolbox.dsc_port'] = [[На земле, рядом со скамейкой стоит {ящик с инструментами}. ]];
 
        ['item_toolbox.tak_fail'] = [[Рабочий огрызается на вас: _"Руки прочь!"_ ]];
 
        ['item_toolbox.tak_ok'] = [[Вы забираете ящик с собой. ]];
 
        ['item_toolbox.inv'] = [[Ящик со всевозможными полезными и не очень инструментами: отвертками, ключами, молотками и т.д. ]];
 
        };
 
    ['en'] = {
 
        ['item_book_on_navjiarr.dsc'] = [[{A book} lies on the table, left by someone.]];
 
        ['item_book_on_navjiarr.tak'] = [[The book contains some knowledge about na'vji'a'rrs. It may help you in your journey. ]];
 
@@ -91,7 +136,35 @@ trans_items = {
 
        ['item_book_dlg.dictionary_t'] = [[T:^Tea — look, watch^Tel -- importance^Tna -- belonging^Tla -- source^Tek -- mechanism^Tre -- multitude^Ty -- you]];
 
        ['item_book_dlg.dictionary_v'] = [[V:^Ven -- heat^Vil — veil, curtain^Vee -- movement^Vji -- sentience^Vta -- hostility^Vtre -- denial^Vlae -- division^Vna -- bottom^Viv -- sharp]];
 
        ['item_book_dlg.dictionary_y'] = [[Y:^Yir — vegetation, weed^Ynd -- average^Yhe -- separator -- placed after optional traits^Ysl -- time]];
 
        ['item_book_dlg.dictionary_z'] = [[Z:^Za -- language^Zy -- question^Zee -- distance^Yz -- temple]]
 
        ['item_book_dlg.dictionary_z'] = [[Z:^Za -- language^Zy -- question^Zee -- distance^Yz -- temple]];
 
 
        ['item_spear.dsc'] = [[{The Pha'e'tla'rr's spear} is carefully rested against the wall.]];
 
        ['item_spear.tak'] = [[Pha'e'tla'rr takes the spear. ]];
 
        ['item_spear.inv'] = [[A spear, obtained by Pha'e'tla'rr in an honourable fight. ]];
 
 
        ['item_cold.dsc'] = [[There is {a revolver} on the table. ]];
 
        ['item_cold.tak'] = [[You take the revolver. ]];
 
 
        ['item_colt.inv_full'] = [[It's your revolver. A reliable weapon in good condition. It will save your live more than once. You also have some ammunition for it. ]];
 
        ['item_colt.inv_reload'] = [[You reload your revolver and the weapon is once again ready for battle. ]];
 
 
        ['item_harpoon.dsc'] = [[{A harpoon gun} is leaned to the wall. ]];
 
        ['item_harpoon.tak'] = "You take the gun. ";
 
 
        ['item_harpoon.inv_full'] = [[It is a pneumatic gun from Leviathan. It shoots harpoons. You also have a number of spare harpoons. ]];
 
        ['item_harpoon.inv_reload'] = [[You reload the gun. ]];
 
 
        ['item_lamp.dsc'] = "{An oil lamp} stands on the table. ";
 
        ['item_lamp.tak'] = "You take the lamp. ";
 
        ['item_lamp.inv_no_lamp'] = "You should not light the lamp here. ";
 
        ['item_lamp.inv_light'] = "You light the lamp. ";
 
        ['item_lamp.inv_dark'] = "You put out the light. ";
 
 
        ['item_toolbox.dsc_leviathan'] = [[{A tool box} stands on the floor. ]];
 
        ['item_toolbox.dsc_port'] = [[There is {a tool box} on the ground, besides the bench. ]];
 
        ['item_toolbox.tak_fail'] = [[The worker snaps at you: _"Get your hands off that!"_ ]];
 
        ['item_toolbox.tak_ok'] = [[You take the box. ]];
 
        ['item_toolbox.inv'] = [[A box fool of various useful and not so tools: screwdrivers, wrenches, hammers etc. ]];
 
    };
 
}
 
 
@@ -204,10 +277,10 @@ item_book_dlg = dlg {
 
 
item_spear = obj {
 
    nam = "item_spear";
 
    disp = "Копье";
 
    dsc = [[{Копье Фаэтларра} аккуратно прислонено к стене]];
 
    tak = [[Фаэтларр забирает копье. ]];
 
    inv = [[Копье, добытое Фаэтларром в честном бою. ]];
 
    disp = translate(trans_items, 'Spear');
 
    dsc = translate(trans_items, 'item_spear.dsc');
 
    tak = translate(trans_items, 'item_spear.tak');
 
    inv = translate(trans_items, 'item_spear.inv');
 
    use = function(s, o)
 
        local canhit = false;
 
        if (type(o.canhit) == "function") then
 
@@ -225,7 +298,7 @@ item_spear = obj {
 
        elseif (o.nohitmsg) then
 
            return o.nohitmsg;
 
        else
 
            return "Я не буду этого делать!";
 
            return translate_now(trans_items, "Уоu shouldn't do that. ");
 
        end;
 
    end;
 
};
 
@@ -236,17 +309,17 @@ item_colt = obj {
 
    };
 
    nam = "colt";
 
    disp = function(s)
 
        return "Кольт (" .. tostring(s.bullets) .. " зарядов)";
 
        return translate_now(trans_items, 'Colt').." (" .. tostring(s.bullets) .. " " ..  translate_now(trans_items, 'shots') .. ")";
 
    end;
 
    dsc = [[На столе лежит {револьвер}. ]];
 
    tak = "Вы забираете револьвер. ";
 
    dsc = translate(trans_items, 'item_colt.dsc');
 
    tak = translate(trans_items, 'item_colt.tak');
 
    use = function(s, o)
 
        if (here().underwater) then
 
            return "Под водой это вам не поможет. ";
 
            return translate_now(trans_items, "This won't help you underwater. ");
 
        end;
 
    
 
        if (s.bullets == 0) then
 
            return "Нужно перезарядиться, патроны кончились";
 
            return translate_now(trans_items, "You've run out of bullets. You need to reload. ");
 
        end;
 
 
        local canshoot = false;
 
@@ -258,7 +331,7 @@ item_colt = obj {
 
 
        if (canshoot) then
 
            s.bullets = s.bullets - 1;
 
            p("Вы стреляете в "..o.disp2 .. ". ");
 
            p(translate_now(trans_items, 'You shoot at') .. " в ".. EngineUtils.getStringValue(o.disp2, o) .. ". ");
 
            if (o.onshoot) then
 
                return(o.onshoot(o));
 
            else
 
@@ -269,15 +342,15 @@ item_colt = obj {
 
        elseif o.noshootmsg then
 
            return o.noshootmsg;
 
        else
 
            return "Я не буду этого делать!";
 
            return translate_now(trans_items, "Уоu shouldn't do that. ");
 
        end;
 
    end;
 
    inv = function(s)
 
        if (s.bullets == 6) then
 
            return [[Ваш револьвер. Надежное оружие в хорошем состоянии. Оно еще не раз спасет вашу жизнь. У вас также есть небольшой запас патронов к нему. ]];
 
            return translate_now(trans_items, 'item_colt.inv_full');
 
        else
 
            s.bullets = 6;
 
            p [[Вы перезаряжаете ваш револьвер и оружие снова готово к бою. ]];
 
            p(translate_now(trans_items, 'item_colt.inv_reload'));
 
            if (type(here().onreload) == 'function') then
 
                here().onreload();
 
            end;
 
@@ -292,9 +365,9 @@ item_harpoon = obj {
 
    nam = "item_harpoon";
 
    disp = function(s)
 
        if (s.charge == 0) then
 
            return "Ружье (разряжено)";
 
            return translate_now(trans_items, 'Gun (unloaded)');
 
        else
 
            return "Ружье (заряжено)";
 
            return translate_now(trans_items, 'Gun (loaded)');
 
        end;
 
    end;
 
    dsc = [[К стене прислонено {гарпунное ружье}. ]];
 
@@ -315,7 +388,7 @@ item_harpoon = obj {
 
        end;
 
        
 
        if (canthrust) then
 
            p("Вы атакуете "..o.disp2 .. ". ");
 
            p(translate_now(trans_items, 'You thrust') .. " " .. EngineUtils.getStringValue(o.disp2, o) .. ". ");
 
            if (o.onthrust) then
 
                return(o.onthrust(o));
 
            else
 
@@ -323,11 +396,11 @@ item_harpoon = obj {
 
            end;
 
        elseif (canshoot) then
 
            if (s.charge == 0) then
 
                return "Ружье не заряжено. ";
 
                return translate_now(trans_items, 'The gun is not loaded. ');
 
            end;
 
 
            s.charge = s.charge - 1;
 
            p("Вы стреляете в "..o.disp2 .. ". ");
 
            p(translate_now(trans_items, 'You shoot at') .. " " .. EngineUtils.getStringValue(o.disp2, o) .. ". ");
 
            if (o.onshoot) then
 
                return(o.onshoot(o));
 
            else
 
@@ -338,15 +411,15 @@ item_harpoon = obj {
 
        elseif (o.noshootmsg) then
 
            return o.noshootmsg;
 
        else
 
            return "Я не буду этого делать!";
 
            return translate_now(trans_items, "Уоu shouldn't do that. ");
 
        end;
 
    end;
 
    inv = function(s)
 
        if (s.charge > 0) then
 
            return [[Пневматическое ружье с Левиафана. Стреляет гарпунами. Также у вас есть несколько запасных гарпунов с собой. ]];
 
            return translate_now(trans_items, 'item_harpoon.inv_full')
 
        else
 
            s.charge = 1;
 
            p [[Вы заряжаете ружье. ]];
 
            p(translate_now(trans_items, 'item_harpoon.inv_reload'));
 
            if (type(here().onreload) == 'function') then
 
                here().onreload();
 
            end;
 
@@ -360,41 +433,41 @@ item_harpoon = obj {
 
item_lamp = obj {
 
    nam = "lamp";
 
    disp = "Лампа";
 
    dsc = "На столе стоит {керосиновая лампа}. ";
 
    tak = "Вы забираете лампу с собой. ";
 
    dsc = translate(trans_items, 'item_lamp.dsc');
 
    tak = translate(trans_items, 'item_lamp.tak');
 
    inv = function(s)
 
        if (here().nolamp) then
 
            return "Здесь не стоит зажигать лампу. ";
 
            return translate(trans_items, 'item_lamp.inv_no_lamp');
 
        end;
 
        stead.need_scene();
 
        if (me().has_light) then
 
            me().has_light = false;
 
            return "Вы гасите свет. ";
 
            return translate(trans_items, 'item_lamp.inv_dark');
 
        else
 
            me().has_light = true;
 
            return "Вы зажигаете лампу. ";
 
            return translate(trans_items, 'item_lamp.inv_light');
 
        end;
 
    end;
 
};
 
 
item_toolbox = obj {
 
    nam = "toolbox";
 
    disp = "Ящик с инструментами";
 
    disp = translate(trans_items, 'Tool box');
 
    dsc = function(s)
 
        if where(s) == leviathan_airlock then
 
            return [[На полу стоит {ящик с инструментами}. ]];
 
            return translate_now(trans_items, "item_toolbox.dsc_leviathan");
 
        else
 
            return [[На земле, рядом со скамейкой стоит {ящик с инструментами}. ]];
 
            return translate_now(trans_items, "item_toolbox.dsc_port");
 
        end;
 
    end;
 
    tak = function(s)
 
        if (not char_worker.bought) then
 
            return [[Рабочий огрызается на вас: _"Руки прочь!"_ ]], false;
 
            return translate_now(trans_items, "item_toolbox.tak_fail"), false;
 
        else
 
            return [[Вы забираете ящик с собой. ]], true;
 
            return translate_now(trans_items, "item_toolbox.tak_ok"), true;
 
        end;
 
    end;
 
    inv = [[Ящик со всевозможными полезными и не очень инструментами: отвертками, ключами, молотками и т.д. ]];
 
    inv = translate(trans_items, 'item_toolbox.inv');
 
};
 
 
item_money = obj {
utils.lua
Show inline comments
 
@@ -80,14 +80,14 @@ PartyUtils = {
 
]]
 
EngineUtils = {
 
    getStringValue = function(source, param)
 
        local value = "";
 
        local value;
 
        if (type(source) == "function") then
 
            value = source(param);
 
        else
 
            value = source;
 
        end;
 
 
        return value;
 
        return tostring(value);
 
    end;
 
 
    getValue = function(source, param)
0 comments (0 inline, 0 general)