diff --git a/lseryanotrr_locations.lua b/lseryanotrr_locations.lua --- a/lseryanotrr_locations.lua +++ b/lseryanotrr_locations.lua @@ -645,8 +645,6 @@ lse_cmbt_learr = combatant { -- If enemy close and enemy doesn't have spear - hit with claws if s.hasSpear then - here():canShoot(s.x, s.y, enemy.x, enemy.y); - if (math.abs(s.x - enemy.x) + math.abs(s.y - enemy.y) <= 2 and here():canShoot(s.x,s.y, enemy.x, enemy.y)) then --50% if (rnd(2) > 1) then @@ -655,6 +653,7 @@ lse_cmbt_learr = combatant { else pn("Леарр бьет " .. enemy.disp2 .. " копьем, но промахивается. "); end; + return; elseif (math.abs(s.x - enemy.x) == 1 and math.abs(s.y - enemy.y) == 1) then --75% if (rnd(4) > 1) then @@ -663,12 +662,14 @@ lse_cmbt_learr = combatant { else pn("Леарр бьет " .. enemy.disp2 .. " копьем, но промахивается. "); end; - else + return; + elseif (math.abs(s.x - enemy.x) == 1 and s.y == enemy.y or + s.x == enemy.x and math.abs(s.y - enemy.y) == 1) then --100% enemy.hp = enemy.hp - 2; pn("Леарр бьет " .. enemy.disp2 .. " копьем и попадает. "); + return; end; - return; else if (math.abs(s.x - enemy.x) == 1 and s.y == enemy.y or s.x == enemy.x and math.abs(s.y - enemy.y) == 1) then @@ -735,8 +736,6 @@ lse_cmbt_phaetlarr = combatant { -- If enemy close and enemy doesn't have spear - hit with claws if s.hasSpear then - here():canShoot(s.x, s.y, enemy.x, enemy.y); - if (math.abs(s.x - enemy.x) + math.abs(s.y - enemy.y) <= 2 and here():canShoot(s.x,s.y, enemy.x, enemy.y)) then --50% if (rnd(2) > 1) then @@ -745,6 +744,7 @@ lse_cmbt_phaetlarr = combatant { else pn("Фаэтларр бьет " .. enemy.disp2 .. " копьем, но промахивается. "); end; + return; elseif (math.abs(s.x - enemy.x) == 1 and math.abs(s.y - enemy.y) == 1) then --75% if (rnd(4) > 1) then @@ -753,12 +753,14 @@ lse_cmbt_phaetlarr = combatant { else pn("Фаэтларр бьет " .. enemy.disp2 .. " копьем, но промахивается. "); end; - else + return; + elseif (math.abs(s.x - enemy.x) == 1 and s.y == enemy.y or + s.x == enemy.x and math.abs(s.y - enemy.y) == 1) then --100% enemy.hp = enemy.hp - 2; pn("Фаэтларр бьет " .. enemy.disp2 .. " копьем и попадает. "); + return; end; - return; else if (math.abs(s.x - enemy.x) == 1 and s.y == enemy.y or s.x == enemy.x and math.abs(s.y - enemy.y) == 1) then @@ -1038,6 +1040,7 @@ lse_cmbt_guard = function(nam, index, x, else pn("Стражник ".. tostring(index).. " бьет " .. enemy.disp2 .. " копьем, но промахивается. "); end; + return; elseif (math.abs(s.x - enemy.x) == 1 and math.abs(s.y - enemy.y) == 1) then --75% if (rnd(4) > 1) then @@ -1046,12 +1049,14 @@ lse_cmbt_guard = function(nam, index, x, else pn("Стражник ".. tostring(index).. " бьет " .. enemy.disp2 .. " копьем, но промахивается. "); end; - else + return; + elseif (math.abs(s.x - enemy.x) == 1 and s.y == enemy.y or + s.x == enemy.x and math.abs(s.y - enemy.y) == 1) then --100% enemy.hp = enemy.hp - 2; pn("Стражник ".. tostring(index).. " бьет " .. enemy.disp2 .. " копьем и попадает. "); + return; end; - return; end; else if (math.abs(s.x - enemy.x) == 1 and s.y == enemy.y or @@ -1120,10 +1125,10 @@ lse_hideout_intro_dlg = dlg { pr [[]]; end; if (ArrayUtils.indexOf(pl.party, 'anna') ~= 0) then - pr [[\]]; + pr [[]]; end; end, code [[ - + walk("lse_hideout_main_room"); ]]} }; }; \ No newline at end of file